poezja proza esej rozmowy recenzje felietony
 
filozofia
teoria literatury
socjologia
psychologia
antropologia
poczta literacka
sztuka
muzyka
teatr
film
wydarzenia
okno na świat
polska z zewnatrz
ksiazki_nadeslane
Dekada Literacka 1992, nr 3 (39)

MAREK KARWALA
Głos z Litwy. (O poezji Polaków na Wileńszczyźnie)

ANDRZEJ SULIKOWSKI
Współczesne sumienie pisarskie

J.L.
Co nowego w prasie?


STANISŁAW BARAŃCZAK
„Miłość jest wszystkim, co istnieje”
[przekłady: Samuel Daniel; George Gordon, Lord Byron; Edward Thomas]

CÈSAR VALLEJO
Wiersze
[Ustaje już pragnienie...; Śmieję się]

JOSÈ LEZAMA LIMA
Bitwa chińska

AGNIESZKA DUTKA
Opowiadanie o nadwrażliwym człowieku

SZYMON AUGUSTYNIAK
Fisher King czyli ten, co znalazł święty kielich

„Fisher King", reż. Terry Gilliam, wyst. Robin Williams, Jeff Bridges, Mercedes Ruehl, Amanda Plummes, prod. USA.

SZYMON AUGUSTYNIAK
Krollowy zawrót głowy

JUSTYNA ZARZYCKA
Odbicia minionego czasu
[PAWEŁ HUELLE: „Opowiadania na czas przeprowadzki", Puls, Londyn 1991.]

DOROTA KORWIN-PIOTROWSKA
Poezja, która umie się dziwić
[ADAM MICHAJŁÓW: „9 + 18 + 9”, Oficyna Literacka, Kraków 1991.]

GRZEGORZ NIZIOŁEK
Powidok "Powidoków"
[ELŻBIETA MORAWIEC: „Powidoki teatru", WL, Kraków 1991.]

ANDRZEJ STACH
Cud nad Szprewą. (O berlińskim „Teatrze Kreatur” Andrzeja Worońca)

MAŁGORZATA RUDA
Radość niedoskonała
[Mario Castellacci, Michele Paulicelli: „Forza venite gente, brat Franciszek". Teatr Ludowy w Krakowie. Prapremiera polska grudzień 1991. Reż. A. Jamróz. Scen. Maciej Jaszkowski. Choreografia Beata Wojciechowska. Aranżacja i kierownictwo muzyczne Jerzy Kluzowicz. Przekład R. Wróbel.]

GEORGE GÖMÖRI
List z Anglii

ANDRZEJ NOWAK
Fredzia, której nie było czyli Penelopa w pułapce

Hyde Park czytelników


Camera Obscura


 

 

FOKK PZU

 

dekada literacka
prenumerata
sprzedaz_wysylkowa
numery_archiwalne
napisz do nas