poezja proza esej rozmowy recenzje felietony
 
filozofia
teoria literatury
socjologia
psychologia
antropologia
poczta literacka
sztuka
muzyka
teatr
film
wydarzenia
okno na świat
polska z zewnatrz
ksiazki_nadeslane
Dekada Literacka 1992, nr 2 (38)

ANDRZEJ BOROWSKI
Bestsellery staropolskie: „Banialuki”

WOJCIECH LIGĘZA
Poezja jako czytanie znaków

[o twórczości Aleksandra Wata]

STANISŁAW GRZYBOWSKI
Sarmaci a jedność Europy

KRZYSZTOF DYBCIAK
Najpierw czytać, potem pisać

J.L
Co nowego w prasie?


EUGENIA PROKOP-JANIEC
Kwiatkowski: dialektyka dwudziestolecia
Jerzy Kwiatkowski, „Literatura dwudziestolecia", Warszawa 1990.

STANISŁAW BARAŃCZAK
Z „MAŁEJ ANTOLOGII PRZEKŁADÓW - PROBLEMÓW”

[W.H. Auden: "But I can't"]

BARBARA CZAŁCZYŃSKA
Mój pierwszy autorski wieczór

MAREK BERNACKI
Od wierszy „zwykłych” do „charytatywnych”. O poezji Leszka Aleksandra Moczulskiego, po lekturze tomu „70 widoków w drodze do Wenecji"

ANNA WÓJCIK
Hitchcock filozofów
[LESZEK KOŁAKOWSKI: „Horror metaphysicus” Przeł. Maciej Panufnik. Warszawa 1990, Res Publica.]

MARCIN CIUPEK
Achmatowa, Cwietajewa, Czukowska
LIDIA CZUKOWSKA: „Przedśmiercie", przeł. Ałła Sarachanowa, Kraków , Wydawnictwo Literackie 1991.

STANISŁAW SŁAWOMIR NICIEJA
Polemika Hemara z Brzechwą

MAŁGORZATA RUDA
Muzeum melodramatu
[S. Wyspiański: „Klątwa”. Reż. J. Goliński, współreżyseria A. Grabowski. Scen. J. Ukleja. Premiera prasowa 7. 12. 1991, Teatr im. J. Słowackiego.]

WITOLD TURDZA odkrywa nieznane arcydzieła
[Tadeusz Różewicz]

MARTA WYKA
Scarlett opadła szczęka...

Camera Obscura


Hyde Park czytelników



 

 

FOKK PZU

 

dekada literacka
prenumerata
sprzedaz_wysylkowa
numery_archiwalne
napisz do nas