poezja proza esej rozmowy recenzje felietony
 
filozofia
teoria literatury
socjologia
psychologia
antropologia
poczta literacka
sztuka
muzyka
teatr
film
wydarzenia
okno na świat
polska z zewnatrz
ksiazki_nadeslane
Nowe wystawy w GALERII STUDIO
Teatr Studio im. St. I. Witkiewicza w Warszawie

JAKUB WESOŁOWSKI „NIEOSTRO”

ALEKSANDRA POLISIEWICZ „HYLOGENIA”

 

otwarcie: 20 kwietnia (poniedziałek) godz. 19.00

wystawa: 21.04. – 24.05. 2009 r.

galeria czynna: od wtorku do niedzieli w godz. 12.00 – 18.00 oraz dla widzów Teatru Studio przed spektaklami

Jakub Wesołowski

“Nieostro”

Jakub Wesołowski ur. w 1977 r. Absolwent Pracowni Przestrzeni Audiowizualnej warszawskiej ASP (2003 r.). Performer, twórca instalacji, filmów wideo; współautor akcji społeczno-artystycznych, stypendysta MKiDN.

Głównymi wątkami jego twórczości są problemy tolerancji/nietolerancji oraz analiza myślenia religijnego człowieka. „Nieostro” to instalacja dźwiękowo-wizualna wywołująca wrażenie obecności w miejscu nieokreślonego kultu. Autor posłużył się w niej techniką glosolalii tworząc układy głosowe złożone z niby-słów, nawiązując też do ewangelicznego „mówienia językami”. Nagrania do pracy zostały zrealizowane w kościele pomariawickim w Pogorzeli.

Prace artysty prezentowane były m.in. na XIV Międzynarodowym Biennale Rzeźby w Poznaniu (2004), oraz wystawach Toleruj mnie, Warszawa (2005); Demos Kratos – Władza Ludu, Galeria Klimy Bocheńskiej Warszawa 2006, Galeria Bielska, Bielsko Biała, BWA Zielona Góra 2007; Młodzi z Warszawy, Łódź 2007; Betonowe dziedzictwo. Od le Corbusiera do blokersów, CSW, Warszawa 2007, Ciało/Geometria. Pracownia Kowalskiego, BWA Zielona Góra 2008.

/realizację projektu „Nieostro” wspiera Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego/

Aleksandra Polisiewicz

„Hylogenia”

 

Aleksandra Polisiewicz ur. 1974 r. w Katowicach. Studia: 1995 - 2001 w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Mieszka i pracuje w Warszawie.

Tytuł wystawy to greckie pojęcie określające moment boskiego formowania materii. Jest też tytułem filmu przedstawiającego "zszywanie", utożsamianie nieba z ziemią, bez miejsca na bogów. Jedną z prac jest "Idol nadwiślański" – balustradowa tralka, której profil przypomina polityka, który właśnie z profilu zabronił się fotografować. Prace dotyczą różnych przejawów duchowości rozwijanych głównie po to, by legitymizować władzę. Wiemy, że nawet ta pochodząca z wyboru, podpiera się boską lub quasi boską sankcją, może to być Naród, tradycja, odwieczne i niezmienne wartości … Często poczuwa się do posiadania wyższej prawdy i na boski sposób stara się formować materię społeczną niekiedy w jej opinii ciemną, nihilistyczną bez szczytnych ideałów.

 

 

 

FOKK PZU

 

dekada literacka
prenumerata
sprzedaz_wysylkowa
numery_archiwalne
napisz do nas