poezja proza esej rozmowy recenzje felietony
 
filozofia
teoria literatury
socjologia
psychologia
antropologia
poczta literacka
sztuka
muzyka
teatr
film
wydarzenia
okno na świat
polska z zewnatrz
ksiazki_nadeslane
Dekada Literacka 1992, nr 20 (56)


JAN PROKOP

Podróż do Rosji

WITOLD WIRPSZA
Zmiana języka

J.L.
Co nowego w prasie?

JAN PROKOP
Polemika

Z IWANEM DRACZEM rozmawia Agnieszka Korniejenko:
Zawód? Poeta

STANISŁAW JASIONOWICZ
Lektura bez interpretacji? (Czytając wiersze haiku)
[tekst zawiera haiku LARRY GATESA, ROBERTA SPIESSA, MABELSSON NORWAY i GERALDINE C. LITTLE, w przekładach Andrzeja Szuby]

STEFANIA KOSSOWSKA
„Kultura” od środka

BRONISŁAW WILDSTEIN
Wąż z ,, Przypisów  do Plutarcha”

JACEK ŁUKASIEWICZ
Nowak mistyczny
[TADEUSZ NOWAK: ,,Modły jutrzenne — modły wieczorne”, STANISŁAW BALBUS: ,,Poezja w czasie marnym”. Oficyna Literacka, Kraków 1992.]

JUSTYNA ZARZYCKA
Natchniony oszust
[ROBERTO GERVASO: „CAGLIOSTRO”. Przekł. Anna Wasilewska. PIW, Warszawa 1992.]

MARCIN CIUPEK
Postmodernistyczny bałagan
[BOGDAN BARAN: ,,Postmodernizm”, inter esse, Kraków 1992.]

MAŁGORZATA RUDA
Czy da się wyprodukować dramat moralny?
[ARIEL DORFMAN: „ŚMIERC I DZIEWCZYNA”. Przekład M. Semil. Reż. Jerzy Skolimowski. Scenografia K. Kamler. Premiera 18 września w Teatrze Studio w Warszawie.]

MARTA WYKA
Widziane z dołu

WITOLD TURDZA odkrywa nieznane arcydzieła
Adam Ważyk

Hyde Park czytelników

Camera obscura
 

 

 

FOKK PZU

 

dekada literacka
prenumerata
sprzedaz_wysylkowa
numery_archiwalne
napisz do nas